delapjes.reismee.nl

Friese enclave in Zweden gevonden door de Lapjes

Vandaag weer genoeg kilometers achter de rug, de teller staat tot nu op 1500 kilometer. Vanochtend helaas weer niet gelukt om vroeg te vertrekken, al hebben we wel een record gebroken; om kwart voor tien waren we onderweg. Onze oldtimer rijdt nog, bergaf lukt vooral goed. Als we de berg omhoog rijden moeten een aantal personen lopen om toch de top te bereiken. Geen probleem, goed voor de conditie. We zijn vandaag aanbeland in een Zweeds gehuchtje ongeveer hondernogwat kilometer boven Stockholm. De camping waar we vannacht overnachten wordt gerund door Meindert “De Muts” uit Kollum en zijn familie. Leuke mensen, en veel andere Friezen op de camping die speciaal voor deze familie hier zijn. Vandaag zijn de eerste hengels uitgeworpen door Tessa en Sjoerd. Geen resultaat, dus vanavond maar weer een bus pringles opentrekken. Vanavond nog even bij het kampvuur zitten en een potje klaverjassen om morgen weer “op tijd” onze weg te vervolgen, langs de Oostzee richting Finland. Genoeg uurtjes voor de boeg nog dus. Uw reporter wenst u een goede nacht, en we sluiten af met het woord van de dag: Houthakkersmentaliteit.

P.S. Naar aanleiding van boze reacties vanuit het camperverhuurbedrijf op ons vorige bericht, wil u reporter even vermelden dat we ondanks onze kritische uitlatingen over de camper toch bijzonder blij zijn met het oude barrel.