delapjes.reismee.nl

Regenjassen, paraplu's en natte voeten

Regen, heel veel regen. Nadat we rond een uur of 2 van onze camping vertrokken hebben we zo'n enorme hoeveelheid water op ons dak gehad dat we even dachten dat dat we van de weg af zouden drijven. Gelukkig zaten wel lekker droog, kacheltje aan en lekker doorkarren. Oslo gingen we maar voorbij, met dit weer weinig aan natuurlijk. We zijn gister geëindigd op een strandcamping (enorme vieze vuile bende, maar maakt niet uit want we hebben heerlijk geslapen) na een korte culinaire stop bij de Mac. Ook vandaag redelijk uitgeslapen, programma van vandaag was Göteborg en dat lag redelijk dichtbij. Ook vandaag regende het weer pijpestelen, niet normaal. Hier hadden we aan het eind van de middag afgesproken met Meester Niels, een oud-stagiar van de Gavehoek die nu met zijn vriendin in Zweden woont. Na sms en Facebook contact (via mama) na zijn werk afgesproken bij een winkelcentrum. Eerst hebben we het centrum even verkend, wat ons vrij goed beviel. Na een kop koffie en een bezoekje aan het museum naar het winkelcentrum waar Meester Niels ons kwam halen. Ook met hem een kop koffie en een paar goeie gesprekken. Na een foto met Tessa (oud leerling hè) hebben we hem met onze campermobiel thuis afgezet en daar hebben we ook nog zijn Zweedse vriendin ontmoet. Na het afscheid hebben we koers gezet richting Malmö. Onderweg nog een speurtocht naar een supermarkt, en uiteindelijk hebben we, naast de supermarkt, ook een camping gevonden. Snel nog wat eten opgewarmd en nog maar weer een potje klaverjassen (ouwewijven). Nu oogjes toe, morgen weer een stedentrip. Ditmaal gaan we Kopenhagen onveilig maken. We hopen dat daar de vrouwen net zo mooi zijn als in de Noorse en Zweedse steden ;)