delapjes.reismee.nl

Speedmintonpluimpjesschaafwonden

Nog even een korte update van de expeditie. Na een koude/slechte nacht voor de gebroeders Lap (die naar hun tentje verbannen waren, reden onbekend) heeft de rest van de family wel van een lange nachtrust genoten. Vandaag hebben we rustig aan gedaan en zijn om een uur of twaalf pas vertrokken van de camping. Er stonden nog ongeveer driehonderd kilometertjes naar Trondheim op de TomTom. We waren van plan om hier vanmiddag eens een kijkje te nemen. De reis richting Trondheim voerde ons over de E6, een van de grotere wegen in Noorwegen die we al een geruime tijd onveilig maken. We kwamen dus ook zonder problemen in Trondheim. Eenmaal binnen de stadsmuren stuitten we wel op een aantal probleempjes. Het vinden van een parkeerplaats viel vies tegen en ook de parkeerautomaten deden erg vervelend (wel centjes, geen kaartjes). Na een rondje door de stad viel ons al meteen op dat Trondheim best een leuke stad is, maar dat de Noren er verstandig aan gedaan hebben van Oslo hun hoofdstad te maken. Hier zijn er namelijk meer kroegen, mooiere vrouwen en hippere mensen. Desalnietteplus hebben we een leuke middag gehad, en vervolgden we onze weg over de E6. Deze voerde ons naar een leuke camping waar we nu staan. Na een heerlijke rijstmaaltijd werden Eltjo en Van der Veen naar het afwashok gestuurd. Uw sportieve reporter was net met zijn zusje aan het speedmintonnen, en de twee mannekes met hun handen vol afwas waren een makkelijk doelwit. Meerdere pluimpjes suisden langs de afwashulpjes, die slechts licht gewond raakten. Dit is knap, als u weet dat deze projectielen snelheden van ruim 200 kilometer per uur halen. Na weer een spelletje kaarten en een paar halve liters Scandinavisch bier wordt het weer tijd om het tentje in te kruipen. Uw reporter mag zich weer verheugen op een koude en oncomfortabele nacht. Route van morgen is nog onbekend, even afwachten dus. Misschien ook nog wel een dagje op deze camping, we zullen zien wat de morgen ons brengt.

Anja

Ja dat speedminton was een goede tip, multifunctioneel, als wapen en als vermaak (als er tenminste geen berg tussen de tegenstanders in ligt.

Toscane

We lezen nog met veel plezier de verhalen. Hier kletteren de zwaluwen van het dak met 35 graden... Dus we plonsen meerdere malen per dag in het zwembad. Oscar voelt zich echt drie jaar (zou dat door jullie hiep hiep hoera komen?) en Lucas is met zwemdiploma A en B een echte waterrat. Liefs uit toscane

de Lapjes

Dag Italiëgangers. Fijn dat jullie genieten, het is jullie gegund. Heerlijk met elkaar de warmte opzoeken. Sjoerd is nieuwsgierig waar in Toscane jullie zitten.

Kus Jo

Toscane

We zitten in Casa Cornaccia, dat is een country resort ten zuiden van Bucine, en iets noordelijker van Bucine ligt industriestadje Montevarchi. Al met al half uurtje van Sienna. Hele week, van za tot za. Daarna gaan we naar Borgo San Lorenzo, ten Noorden van Florence. Weer zo'n week. 18e vliegen we terug. Hebben toptijd, iets minder avontuurlijk dan jullie-:) dikke kus Tinus