delapjes.reismee.nl

Scheurmonsters en vijandige Zweden

Uw reporter geeft het op. Na diverse pogingen om op tijd te vertrekken kunnen we ons er beter bij neerleggen. Het wordt hem toch niet. Geen stress, dan maar lekker uitslapen. Vandaag vertrok ons racemonster weer rond een uur of tien. Even afscheid genomen van “De Muts” en hatsee. Vandaag was het plan om ongeveer 450 kilometer te rijden. De kilometers vlogen voorbij, en rond etenstijd besloten we dat het tijd was om een camping op te zoeken. Nu hadden we een niet nader te noemen vrouwelijke bestuurder (Jolanda) die ondanks alle goedbedoelde aanwijzingen van de mannen besloot elke camping voorbij te scheuren. Oke, dan niet. De tomtom ingesteld op de dichtstbijzijnde camping, inmiddels 80 kilometer verderop. Moeders had zelfs de tomtom zoekgereden, die stuurde ons een bijzonder uitgestorven weggetje op. Dit weggetje veranderde later in een onverhard paadje wat ons langs haast uitgestorven dorpjes leidde. Af en toe een fossiele Zweed die zich afvroeg wat die domme Hollanders hier nou weer te zoeken hadden. Je vindt ze ook overal, die Hollanders. Na een bijna aanrijding met een grasmaaiende opa besloten we dat dit misschien niet een heel handige route was. Gelukkig voor ons liep dit weggetje uiteindelijk naar een camping. De beheerders van deze camping vonden het niet nodig om de receptie te bemannen, en er hing een briefje dat we ons vijfhonderd meter verderop bij een kiosk konden aanmelden. Terug naar het centrum van het dorpje, nergens een kiosk te bekennen. Ook in dit gehucht werden we nagestaard en weggejaagd. Dus besloten we de grote weg weer op te zoeken, waar we rond een uur of half negen eindelijk een veilige camping vonden. Jolanda maakte zich toch nog nuttig door een zak gedroogde pasta klaar te maken (die overigens best goed smaakte). Dit mocht ook wel, nadat ze bijna onze camper gemold had. Met Jo achter het stuur vloog ons het meubilair om de oren. Sander is getroffen door de zevendelige Harry Potter serie, hij mag van geluk spreken dat hij het heeft overleefd. We hebben in plaats van een woord van de dag daarom ook gekozen voor een bekend gezegde van de dag: Vrouwen achter het stuur, bloed aan de muur. Zover is het dus net niet gekomen, maar u begrijpt dat uw reporter een roerige dag achter de rug heeft, en dat hij blij is dat hij zijn bedje op kan zoeken.

Groeten van uw gebroken reporter

Anja

De camper wordt dus echt ingewijd, met gevaar voor eigen leven.:).
Maar aan het routekaartje te zien zijn jullie al weer goed op weg, dankzij deze jolanda-stunt, die jullie vast weer veel van de omgeving heeft laten zien. Morgen de, voor nu, de laatste lange reisdag?

Nienke

Vrouwen houden gewoon af en toe van een toeristische route, avontuur jongens!!!! Maar als ik jullie verhalen lees ben ik inderdaad benieuwd of de camper deze vakantie overleefd :-)

xx Nienke

Annelies

Haha mooi verhaal! Waarschijnlijk is het verhaal natuurlijk net ietsje anders dan de reporter beschrijft maar dat neem ik maar even voor lief. Ik stel me ongeveer voor dat de medereizigers 10 min. nadat er een camping voorbij gereden was zeiden: 'Ohja daar was ook een camping geweest'! Kun je niets aan doen Jo, zulke hulpvaardige mensen naast je ;-)

xx

Jan

ik lees net dat de huurprijs omhoog is gegaan. Ik hoop dat wij er ook nog mee weg kunnen :)
De foto met jullie "afgetrainde" en gebruinde lichamen had nog even niet gehoeven van mij.

Veel plezier en houd de camper heel.

postmaatjes

Jeetje wat een reporter al niet moet doorstaan in zijn vakantie.....maar er zullen ongetwijfeld ook lachengierenbrullenmomenten(mooi galje-woord) bij geweest zijn toch? En Tessa is natuurlijk nog aan het nagnieten van die enorme GUP die ze toch maar even heeft gevangen. Wat de foto van de drie mannen in zomeroutfit betreft (of eerlijk gezegd zonder outfit, behalve Sander): zouden de mannen dit niet beter kunnen bewaren tot aan het eind van de vakantie? Als het gehele lichaam iets aan zon is blootgesteld EN de nodige pondjes van de buikjes zijn afgegaan......is maar een tip.
Veel rustmomenten en wat minder gestresste kilometers toegewenst! Bij deze even onze laatste reaktie voorlopig want morgen komt er geen computer meer aan en zaterdagmorgen laten we de computer thuis als we op vakantie gaan...als we terug zijn kijken we snel weer wat jullie belevenissen zijn.
dikke tuut van Jelle, Hilda, Liejan en Jorien

janny

ik dacht dat ik erg was maar jo kan er ook wel wat van gr xxx janny