delapjes.reismee.nl

Doel bereikt met kippenvel

Dag 7 van de Noordkaapexpeditie. Een verslag van Tessa.

De ochtend begon deze keer later dan normaal namelijk om 9.30 uur. We zaten 180 kilometer van de Noordkaap. Vandaag kwam onze wens in vervulling, namelijk de Noordkaap bezoeken. We zijn heel veel rendieren tegengekomen, namelijk bruine en witte. Toen we aankwamen hebben we eerst gehaktballen met kippensoep gegeten, daarna zijn we naar de Noordkaap gelopen. Toen we bij de bekende wereldbol aankwamen moesten er natuurlijk veel foto's gemaakt worden. Een stukje verderop stonden 7 monumenten die vroeger in 1988 gemaakt zijn door 7 kinderen die uit alle delen van de wereld kwamen. Toen we daar klaar waren zijn we binnen een kopje koffie wezen drinken. Daarna zijn we naar een winkeltje gegaan die daar ook in het gebouw zat. Ik heb een sneeuwbol gekocht voor mijn verzameling en een mooie trui. Sander heeft een mooi beeldje gekocht van de bekende wereldbol en we hebben kaartjes gekocht, beschreven en op de bus gedaan. Daarna moesten we afscheid nemen van de Noordkaap, het was jammer dat we weg moesten maar het was een hele leuke ervaring.

Korte toevoeging van Jolanda..

Op de Noordkaap staan met ons hele gezin, wat heb ik daar lang naar uitgekeken en wat was het mooi. Op het meest Noordelijke puntje van het vasteland van Europa met nog 2000 kilometer tussen de Lapjes en de Noordpool. Heel bijzonder. Op een gegeven moment was ik alleen maar bezig om het moment te proberen vast te houden bang dat ik misschien iets zou missen. Maar ja je kunt niet eeuwig op de Noordkaap blijven staan.

Annelies

Toppie!!! Het is gelukt :-)!
Ben erg benieuwd naar de vele foto's!
Liefs

petra

Heerlijk dat hetdoel is bereikt. geniet er van. groetjes en knuffels van ons in het koude oostwold brrrrrr