delapjes.reismee.nl

Voorbij de Noordkaap

Vanwege de afwezigheid van uw jeugdige reporter, hij zit te vissen en vind dit even iets belangrijker dan schrijven, krijgt u weer een korte update van mij.

We eindigden gisteren de dag op een camping, nou ja meer een camperplaats met voorzieningen. Toen we vrij laat arriveerden kwam er een heerschap uit huis lopen, sprak geen woord Engels, en we begrepen dat we konden parkeren en dan zagen we morgen wel weer. Prima wat ons betreft, geparkeerd, eten gemaakt, spelletje doen en slapen.

Vanochtend om 9.00 uur wakker en weer heerlijk geslapen. We konden bij de oude heer zelfs met een creditcard betalen, iets wat we gisteren niet hadden verwacht gezien de leeftijd van het heerschap en het feit dat hij geen woord Engels spreekt. Overigens moet gezegd dat het een zeer aardige Noorse senior was. We zakken nu af richting de eilandengroep de Lofoten. Rond het middaguur arriveerden we in Alta waar een museum is en een wandelroute met prachtige rotstekeningen van meer dat 2000 jaar geleden. We hadden al besloten dat we deze wilden gaan bezoeken en we hebben er geen spijt van gekregen. Van de 97 gevonden rotstekeningen in Noorwegen zijn er 14 openbaar te bezoeken en dat is allemaal hier. Het museum bracht nog wat geschiedenis en was ook leuk. Daarna weer verder en momenteel staan we op een eenvoudige camping aan een fjord waar driftig geprobeerd wordt vis te vangen. Het lijkt erop dat het gaat lukken want alle bezoekers van deze camping vangen enorm veel vis dus waarom Sjoerd niet zou je toch denken? Wordt vervolgd.

Hilde

Welke reporter er ook schrijft, ik lees het allemaal graag! Geweldig dat jullie zo genieten en dat wij mee kunnen genieten. Volgens mij komen de elanden jullie nu wel de neus uit, elk verslag vermelden jullie er tientallen! Die missie dus ook geslaagd. Veel plezier maar weer de komende dagen! Groetjes

Hilde

Hallo, ben ik weer. Sjoerd langs deze weg wil ik je graag feliciteren met je 40 + ? tste verjaardag. Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt. Met in ieder geval veel taart, want ik denk niet dat er veel mensen komen (wel veel elanden waarschijnlijk!). Have fun. Groetjes Hilde en family

janny

he broertje lief van harte gefeliciteerd met je verjaardag hoop dat je wel een beetje verwend bent. we missen een beetje de reisverhalen. heel veel plezier nog dikke kus janny marten en deborah.

Jan Petra Jun en Guang

Van harte gefeliciteerd!!!!!! hoop dat je een fijne dag hebt gehad.
groetjes van de Polderweg !

de Molens

Hallo Lapjes,
Sjoerd,van harte gefeliciteerd met je verjaardag
Hebben jullie reis tot voorbij Alta kunnen volgen, daarna stilte.
Zijn benieuwd of jullie veel en dikke vissen hebben gevangen.Hebben jullie vis schoongemaakt
op de omgekeerde boot?Nu op de Lofoten? Goede reis verder.Groeten de Molens.

Jolanda Lap

De reporter staat op dit moment onder de douche maar er gaat straks weer geblogt worden. We hebben afgelopen dag wild gekampeerd en dan is internet ver te zoeken. Dus over een uurtje een 'vers' stukje op de blog. Sjoerd wil iedereen bedanken voor de felicitaties.

Bussum

Oom Sjoerd!! Ook vanuit Bussum (en het Como meer) de warme felicitaties. Weten namelijk niet of de SMS berichten wel zijn aankomen daar in de wildernis.